Som udgangspunkt vil der altid være to spor i hver retning, som der var før udbygningen gik i gang. Sporene vil være smallere end normalt og derfor vil der være en lokal hastighedsbegrænsning på 80 km/t af hensyn til trafikanternes og vejarbejdernes sikkerhed. I kortere perioder (udenfor myldretiden) typisk i weekender og ferie vil der være tidspunkter med kun et spor i hver retning.
Ja. Vi slutter udbygningen af med at lægge et lag støjdæmpende asfalt. Samtidig udskifter vi en række af de eksisterende støjskærme langs vejen.
I første omgang har Vejdirektoratet fået bevilling til at udbygge strækningen mellem Hørsholm S (Hørsholm Kongevej) og Gl. Holte. Finansieringen for den resterende strækning afventer en politisk beslutning. Derfor er VD endnu ikke gået i gang med at færdig-projektere strækningen Hørsholm C - Hørsholm S.
Før entreprenøren overhovedet kan gå i gang med sine maskiner er der en række indledende aktiviteter vi skal igennem. Første har vi en del forundersøgelser der skal udføres for at kunne projektere strækningen (geoteknik, tv-inspektioner mv.). Derefter skal udbygningen projekteres i detaljer, store forsyningsledninger skal flyttes, arkæologerne fra det lokale museum skal lave forundersøgelser på arealerne og sidst men ikke mindst skal Ekspropriationskommissionen ind over for at ekspropriere de arealer vi skal bruge. Alle disse aktiviteter tager i reglen et par år. På vores projekt gik entreprenøren i gang i påsken 2013, og vi skal bruge tiden frem til 2016 på at udbygge strækningen, selv om det ”kun” er 4 km. Det skyldes at projektet er mere kompliceret end lignende projekter. Først og fremmest skal vi i arbejdet tage hensyn til at trafikken skal køre på vej samtidig. Dernæst er de seks broer på strækningen (1 udbygges, 1 opsættes midlertidigt og 5 udskiftes helt) også med til at komplicere projektet. Vi kan nemlig ikke lukke dem alle sammen ned på én gang uden at lamme vi lokaltrafikkens mulighed for at komme til og fra motorvejen.